Skip to main content

SKADEHANTERING

Rätt stöd när det verkligen gäller

Omständigheterna kring en skadeanmälan kan vara stressfyllda och påfrestande. Vårt mål är att hjälpa er tillbaka på rätt kurs så snabbt som möjligt. Vi hanterar alla skador internt, och till vår hjälp använder vi oss av marknadens bästa experter och servicekonsulter.

Tydlig kommunikation

När ni gör en skadeanmälan strävar vi efter att hålla er informerade genom hela processen, så att ni ska känna er trygga och kunna fortsätta fokusera på er verksamhet.

Vår approach

Våra skadereglerare har flera års erfarenhet av att hantera komplicerade skador och skadeståndsanspråk. Vi har lokala mandat att fatta egna beslut, och vid behov med stark support från erfarna kollegor i London. På så vis kan vi erbjuda en professionell, flexibel och målmedveten service.

Skadereglerarna jobbar nära våra riskbedömare för att få en heltäckande uppfattning om er verksamhet. Vi har en affärsmässig approach och strävar efter att minimera konsekvenserna för er verksamhet.

Tydlig kommunikation är en grundpelare i det vi gör. Vi har som mål att vara tillgängliga och hålla er informerade om skadeprocessen. Om vi måste avslå ett anspråk meddelar vi detta så snart som möjligt och förklarar i detalj hur vi har resonerat.

Om ett skadeanspråk har riktats mot er hjälper vi er i dialogen med kravställaren. Vi gör vårt yttersta för att minimera kostnaderna – och vi står stadigt på er sida vid grundlösa krav.

Din kontakt

Din kontakt

Hanna Oberg Millbourn

Hanna Oberg Millbourn

Claims Manager - Nordic Region

+46 8 587 514 07

Hanna.Millbourn@se.qbe.com

Göra en skadeanmälan

Göra en skadeanmälan

Vi erbjuder försäkringslösningar via flera olika kanaler. Detaljer om hur ni bäst gör en skadeanmälan hittar ni därför i era policydokument eller genom att kontakta er försäkringsmäklare.

Om ni istället vill kontakta QBE direkt eller har frågor är ni välkomna att höra av er via E-post nedan.